Irdina Sewing Art

Tuesday, March 5, 2013

Sudah 32 minggu

Salam semua. Dah lame tak mengupdate blog ku ini. Sedar tak sedar, aku dah 32 minggu mengandungkan anak ketiga. So far, alhamdulillah aku dan kandunganku sehat. Anak2 bujangku juga sehat2 belaka. Derang memang dah excited sangat nak jaga baby gegurl derang ni. Harapnye gegurl lah keluarnya. So far scan, doc cakap gegurl, alhamdulillah.

Preparation alhamdulillah semua dah ada. Tinggal nak packing baju aku dan masukkan beg2 dalam bonet kereta. Dah masuk 32 minggu ni aku rasa dah sesuai lah kot nak masukkan tu. Sejarah aku melahirkan anak2 bujang aku tu semuannya awal dari tarikh sebenar. Haziq awal 2 minggu, Nawfal pulak awal 3 minggu. Yang ni...x kan 4 minggu kot? huhu

Bila cerita pasal bersalin, aduhai. Sekarang ni pun aku dah terbayang sakitnye ya Allah. Dari fasa bermulanya contraction sampai la saat meneran anak. Kalau aku dok bayang ape yang berlaku sepanjang proses itu, macam tak percaya yang aku dah berjaya melalui 2 kali proses ini. Sakitnya hanya orang yang pernah bersalin je tahu. No word can describe! Takde sakit yang macam tu lah senang kata, kan....

Aku dalam proses nak siapkan semua kerja2 kat ofis. Especially nak menyiapkan carrymarks student dan kalau boleh biarlah sampai sempat aku menanda kertas soalan final exam diorang. Kalau lah ditakdirkan aku bersalin awal, jawabnya menanda lah aku kertas2 tu masa berpantang....Sampai berpinar mata jugalah dibuatnya sebab aku ada 2 minggu je dari tarikh derang amek paper tu dan jumlah pelajar aku pun boleh tahan juga.

Apa2 pun sudi2lah korang doakan aku supaya Allah permudahkan urusan aku dalam mengandung dan melahirkan anak aku ni. Aku plan kali ni aku nak amek cuti 3 bulan. Harap2nya dapatla buat stok susu banyak sket untuk baby ni. Aku tekad untuk full breastfeed sampai umur baby ni 2 tahun. Haziq dulu sempat sampai 6 bulan je. Masa tu aku korang ilmu dan kurang support. Nawfal aku berjaya fully breastfeed sampai setahun. Harapnya2 kali ini aku berjaya sampai 2 tahun....

No comments: