Irdina Sewing Art

Tuesday, March 19, 2013

set bersalin

Untuk bersalin kali ni, aku mencari set bersalin yang praktikal untuk aku guna. Pengalaman aku yang sebelum ni, banyak sangat herbs capsule yang akhirnya aku tak makan pun dan akhirnya aku buang macam tu je lepas habis tempoh expired. for sure aku tak buang terus lepas berpantang sebab konon2nya aku nak makan  balik lepas habis pantang. tapi last2 buang juga lah akhirnya...

Mase bersalin haziq aku pakai set mustika ratu. Masa tu tahun 2008. Set ni sangat tradisional. Ada beberapa jenis pil jamu untuk dimakan. Pilis dan param perlu ditumbuk sehingga jadi serbuk kemudian gaul dengan air barula boleh pakai. Bile da kering die akan jadi berhabuk macam bedak sejuk tu. Last2 semua aku x pakai. huhu sebab aku rase macam menyusahkan orang yg nak menjaga aku. Harga masa tu lebih kurang 2++.

Tahun 2010 aku bersalinkan Nawfal pulak. Harga set ni murah je RM85. Tapi produk nya macam x serasi pulak dengan aku. Banyak gak pilnye. Last2 aku pakai minyak ngan balm afiat je.


Lepas survey2 kali ni aku nak pakai Leesa Formula. Harga dalam 1++ gitu. Aku tgk setnya agak praktikal untuk aku. Ada 2 pil je kene makan. Pastu ginger cream die bole wat pilis sapu kat dahi. ade minyak telon utk baby dan hand n body contour utk letak kat kaki. Aku amek Set A sebab die paling sket. 

X yah bengkung, param dan tapel. Sebab.....aku ada PREMIUM BEAUTIFUL. Banyak sangat testimoni ibu berpantang yang sangat puas hati dengan PB ni. PB ada infra red dalam die. So die berfungsi membakar lemak, melancarkan aliran darah dan pengaliran oksigen dalam badan. Sangat2 sesuai utk ibu berpantang. Kalau x pantang pun boleh continue pakai sebab leh jaga badan luaran dan dalaman. Paling best dapat reshape badan sambil cegah dari kene kanser.


Bila aku test ginger cream kat kaki, rasa macam panas la pulak. So aku sedang mencari2 pilis sari ayu ni....sebab di rekomen oleh kawan ofis aku. Tapi lom jumpa lagi yang berkenan harganya. huhu. Masih mencari dan mencari. Haa...nilah dia pilis sri ayu.

Apa yang aku tulis berdasarkan pengalaman sendiri je. Ada je kawan2 yang serasi dengan produk2 yang aku sebutkan kat atas. Apa2 pun pilihan di tangan korang, kan. Jumpa lagi di lain post :)

No comments: