Irdina Sewing Art

Tuesday, March 26, 2013

Farm in the city



Ahad yg lepas kami berpeluang utk bw anak2 ke 'farm in the city' di seri kembangan. Disebabkn haziq pernah pergi dgn rombongan sekolah so kitorang dapat 1 free tiket for kid. Bayaran utk aku, suami n nawfal ialah rm85. Kalau family pakej 2 dewasa 2 kids pula rm 99. Bagi aku harga bole thn mahalnya. Tp disebbkn anak2 yg dah berminggu2 excited nk g proceed ajelah. Adik aku pula kene bayar rm 30 per adult. So utk dia, suami dan adik aku sorang lagi (sbb die naik kete adik aku, so adik aku la kene cover tiket die. haha) total rm 90. Harga kanak2 dan dewasa beza rm 5 ajo pun. isy isy..

Konsep farm ni mcm petting zoo. Kebanyakan haiwan semua boleh diberi mkn termasuklah tortoise dan rusa. So lets the pics tell the story...haa sebelum tu ade membe2 tny, larat lg berjalan ye. Almaklumla aku tgh tunggu ari je nk besalin. Sbnrnye tmpt die x besar manepun plus ade bnyk tmpt duduk utk aku berehat sambil melihat anak2 aku bermain takut dgn binatang. Yg aku klaka si nawfal ni, dgn kura2 pun die takut sampai dok memanjat belakang adik aku. Da mcm tortoise aku tgk adik aku tu.


 ni adik aku no3. mak buyung juga. phyton paling besar yang ada kat situ
 bagi makan ayam yang budak2 ni berani sket. padahal tu makanan ikan. tapi sbb ayam ni makan je ape yang kitorang bagi, halal jelah. tuannye pun senyum aje nengoknye. ok la tu. huhu
 posing. kembangnye idung aku. alahai mak buyung
si hensem aku ni. mule2 xnak naik. bile tgk budak2 lain naik excited pulak die nak naik. tiket rm5 per ride. adela die pusing 2 kali kat padang kecik tu...

Kalau korang berminat nak kesini, mudah je. Korang cari giant seri kembangan, susur masuk jalan tepi giant tu. Jalan terus sampai nampak signboard farm in the city. Bawak air masak, pakaikan anak kasut dan topi biar diorang selesa dan bebas. Bile tgk anak aku happy g tempat2 camni jauh di lubuk hati aku nak je selalu balik kampung. Tapi disebabkan kampung nenek aku nun kat klantan. x dapatla nak balik selalu. kecualilah aku ade banyak duit pastu fly je ke Pasir mas. Mak ayah aku dok umah taman. Kakak belah suami aku pun dok umah taman. Nenek ajelah harapan anak2 aku nak merasa susasana kampung. Bila balik rumah kakiku bengkak2...aduhai...anak2....plan asal nak singgah Alamanda. hisssyyyy takde maknenye bang oiii.....

Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments: