Irdina Sewing Art

Friday, August 29, 2008

if there's no solution, create a creative thinking to solve!

hmm...ape lagi la ummuhaziq nak membebel ni ye..
situasi:
penjage haziq, which is KAK INA told me last week yang die dah tak nak jage haziq starting by next month. Tapi last tuesday I asked her back to get a confirmation and she said it's ok, she's willing to continue jage haziq. But then. pagi2 tadi die ckp tak nak jage pulak sbb nak balik kg+nak wat kueh raye. Adei...next month is next week, rite???
short-term solution:
tengahari tadi saya amek haziq dan hantar die kat nursery yang saya da survey ngn abg minggu lepas.
dilemanya:
mase nak tinggal haziq tadi saya stay la dalam sejam to get haziq familiar with surrounding+people. U juz imagine, sorang akan jaga 7 orang baby+toddler. Kalau sorang berak yang lain berkeliaran dalam bilik tu. Dan yang mengejutkan saya ade sorang baby tu nangis dan akak tu biar je sbb die tgh nyusukan baby lain. Da abes nyusukan baru die buat susu yang tadi. Dan saya sangat kaget dan seram tapi sy tiada pilihan....Saya riba jap budak tu smentara akak tu buat susu die..tak sampai hati :(Kalau tidur buai pulak akak tu akan juz letak dalam buai TANPA dibuaikan, means budak tu dok dalam buai tu sampai tertidur sendiri.....cemane ni???
long-term solution:
i t hink i'll try to find other nursery which is nearer to my office! So that i can bf him every recess time+ sometimes boleh wat spot-check! best2
SO, WHAT IS THE CREATIVE THINKING????!!!erk.....

3 comments:

أم الليث said...

adoi susahnya dilema ini. kalau ikut hati, mcm kureng sgt2 aje nursery lagi satu tuh. musykil nak hantar.

hmm sbb ni la salah satu cita2 ana is nak bukak childcare centre.

shahhana said...

tu la aliya. betul cakap anti, parenting is very challenging...haha. bagus2. i'll be d 1st person to register! :D

أم الليث said...

farhana,ana tak dpt pun email reply anti?