Irdina Sewing Art

Tuesday, November 11, 2008

saya tidak ade perasaan

ummuhaziq sekarang ni dalam mode unmotivated. everything is plain for me...im bored. i dun have much time esp for myself (aliya, da bejangkit la penyakit anti nih..hehe)

puncanya?

saya sendiri tidak pasti. tapi kemungkinan besar sebab:

1) saya bekerja dari isnin sampai sabtu dan sabtu lepas saya ade kursus sampai petang. sgt penat bekerja setiap masa ni.

2) hari ahad iaitu satu2nya hari cuti, selalunya haziq meragam dan badan saya rase sangat letih.

3) tiap2 hari tak ckup tido. sebabnye haziq akan bangun 3,4 kali semalaman dan nak suruh die tido balik sangatlah susah. kejap die menyusu sekejap die pusing sebelah sana, berulang2 sampai die tertido.

4) saya rase mcm robot sebab buat rutin yang sama tiap2 hari. gi kerje, balik. melayan haziq (solat, ngaji semua terkcoh sbb die tak nak jauh dgn saya). bile haziq tdo baru ade mase utk diri sendiri. tu pun selalunya da ngantuk dan tdo. pagi esok, bangun dan pergi keje balik......pusing dan pusing...

5) disebabkan saya masih baru bekerja di sini maka banyaklah yg saya tak tahu dan baru nak belajar dan kadang2 buat salah dan rase down....(saya kene redo 3 kali utk soalan final exam. saya rase sangat teruk)

Namun, atas semua perkara yang berlaku. saya rasa perlunya utk masih rase bersyukur atas semua kesukaran yang dilalui. Nikmatnya akan dirasai bile saya dah dapat melepasi semua ini.
1) saya kene bersyukur walau terpaksa melayan kerenah haziq sebabnye itu tanda saya mempunyai zuriat dan ada penyejuk mata, pengikat kasih saya dan abang.

2) saya kene bersyukur sbb dalam menangani kerenah haziq, saya dapat tengok abang banyak mainkan peranan sbg seorang ayah dan suami yang bertanggungjawab.

3) saya kene bersyukur sebab walau saya stress dengan urusan di kolej tapi itu tanda saya masih ade pekerjaan dan bole jadikan semua kesilapan sebagai pengajaran di masa hadapan.
4) saya kene bersyukur atas semua perkara di atas sebab saya masih hidup dan bernyawa dan masih diberi peluang oleh Allah untuk mengutip pahala dari ujian2 yang menimpa.

kepada yang tersayang abang dan haziq, ummi dan abah, adik2 dan sahabat2 yang hadir dalam hidupku. terima kasih kerana memberi erti dalam kehidupan saya.



No comments: