Irdina Sewing Art

Tuesday, February 12, 2008

menyampah betul!!!

semalam aku bawak abang gi klinik sebab abg demam.sebenarnye abg stat demam malam sabtu. ahad pagi kami bertolak ke kl dari kluang. dari 11.30 travel akhirnye kami sampai ke rumah pukul 11 malam. lame kan. musim2 raye ni jalan jem teruk. padahal bukannye ade ape pun....jadi kami tak sempatla nk ke klinik.

so, pagi isnin tu pas breakfast aku bawakla abg g klinik. masuk2 je aku tgk muke doktor tu semacam je. die macam senyum2 sinins. bile da duduk die tanye la sakit ape. abg citela sakit pale, seseme, sakit badan, bla bla bla... pas2 aku cakapla doc, tlg tengokkn tonsil die skali...pastu tau die ckp ape....SAYA TAK STAT CEK PUN LAGI. SAYE TAK BOLE NAK BUAT BANYAK KEJE DALAM SATU MASA...uh! menyirap darah aku. trase panas kat muke. bengang betul. rase macam time tu jugak aku nak ajak abg balik. pas2 lepas cek2 die kate bole keje kan...eh, tlgla. kalau da org tu macam tu cemane nk g keje. kalu stakat nk amek ubat, aku bole beli kat farmasi je la! abg pun jwb x bole. die pun start bersyarah..MONDAY IS NOT A GOOD DAY TO TAKE MC...WE HAVE TO BE MORE PRODUCTIVE..AND BLA BLA BLA. mase tu aku rase macam nk bangun sepak je muke die !

tapi berbekalkan ape yg aku blaja sabar tu separuh dari iman dan aku tegk abg pun rilek je.. aku pun senyap je tanpe berkelip pun aku tenung muke doktor tu...abg bukan jenis yang slalu demam tapi bile die start demam die akan demam teruk sbb die punye tonsil bengkak. dan abg bukan nk amek mc sebab die saje2 nak rehat tap MMG DIE PERLUKAN REHAT! aku bini die aku tahula mcamane panasnye badan die malam ahad tu dan kami same2 tak leh tdo sbb abg x selesa nak tido...aku tahu yang doktor ade tanggungjawab sosial tapi tengokla pada tempat dan keadaan dan org yang btul kalu nak sembur pun...bayangkan ape perasaan korang yang tgh sakit pale dan x slese dgn seseme tibe2 jumpe doktor dan doktor dengan kurang ajarnye cakap macam tu!!!

aku tahu ramai lagi doktor yang baik2 tapi sekali aku jumpe yg macam ni aku rase macam menyampah je kat doktor yg macam tu!!! dalam kete aku mara2 dan abg tlg redakan...last skali aku cakap kat abg....SAMPAI BILE2 KITE TAK YAH JUMPE DOKTOR NI LAGI!..kalau aku gi klinik india kat depan umah aku tu kan, die layan punyela baik. siap offer 2 ari mc lagi kat aku...tapi dengan doktor melayu dan islam.......huh!

No comments: